نویسنده : عصمت دهقان
تاریخ : شنبه 24 اسفند 1398
نظرات 0

هر چیزی جای خودش را دارد. هر چیزی در لحظه تأثیر می‌گذارد. هر انتخابی در انتخاب دیگر تأثیر می‌گذارد. هر راهی که در آن ناآگاهانه قدم بگذارید یا با هوشیاری در آن بمانید، در توانایی شما برای این که فردا بیشتر یا کمتر هوشیار باشید، تأثیر می گذارد.

هر چیزی ارزش دارد. این لحظه یا هر لحظه ممکن است بالاترین یا اوج همۀ لحظاتی باشد که گذشته‌اند.

شما نمی‌توانید در این لحظه تا صددرصد بالا روید اگر در لحظاتی که گذشته‌اند، تنها بیست و پنج درصد بالا رفته‌اید. ما چگونه به خود اجازه می‌دهیم بعضی از چیزها را بی‌ارزش بپنداریم؟ ما در جریانی ناخودآگاه از چانه‌زنی مداوم با خودمان درگیر می‌شویم.

افرادی که با خودشان چانه می‌زنند، در زندگی شکست می‌خورند زیرا هر چیزی ارزش خود را دارد.

چیزهای کوچک تغییرات بزرگ به وجود می‌آورند.

خوشبختی بیشتر کسانی که می‌شناسیم بر اثر مصیبت‌های بزرگ یا اشتباهات مرگبار از بین نرفته، بلکه براثر تکرار چیزهای کوچک ویران‌کننده به آهستگی از دست رفته‌اند. 

ما تصمیم نمی‌گیریم که ناآگاهانه زندگی کنیم، لحظه‌ای کوتاه از ناهشیاری را انتخاب می‌کنیم. ماتصمیم نمی‌گیریم که اهمیتی نمی‌دهیم و چیزها ارزشی ندارند، چیز کوچکی را بی اهمیت می‌بینیم. 

ولی این لحظات کوچک ناآگاهی، انتخاب‌های کوچک و تصمیم‌های کوچک بر روی هم انباشته می‌شوند و نتایج بزرگ به بار می‌آورند.

لحظه‌ای ناهشیاری می‌تواند زندگی ما و دیگران را برای همیشه تغییر دهد.

تعهد معنوی شما در برابر دنیا این است که هر چه می توانید انجام دهید تا با هشیاری همیشگی زندگی کنید.

چیزهای کوچک تفاوتی بزرگ به وجود می‌آورند. وقتی به این که کجا هستیم یا چه نیروهایی ما را می‌کشند، توجه نمی‌کنیم به آسانی ممکن است از مسیر خارج شویم در روابطمان، در کسب و کار، در سلامت و حتی صداقتمان. همۀ ما چنین تجربه‌ای را داشته‌ایم، خواه در امور مالی دچار ضرر و زیان شده‌، مشکلات احساسی به وجودآمده و یا باورهای معنوی ما زیر فشار قرار گرفته باشند.

هیچ جانشینی برای هشیاری وجود ندارد. هیچ جانشینی برای توجه داشتن نیست. هیچ جانشینی برای دیدن آنچه برای دیدن وجود دارد، پیدا نمی‌شود. مقدار زمانی که در زندگی صرف می‌کنیم تا از جایی که به آن کشیده شده‌ایم، بیرون آییم یا تلاش برای متقاعد کردن خودمان و دیگران که ما از مسیر بیرون رانده نشده‌ایم یا پاک کردن مشکلات احساسی که بر اثر دور شدن ما از مسیر اصلی به وجود آمده‌اند، زمان بیشتری است از آنچه برای بودن و هشیار ماندن در نخستین مکان لازم داریم.

برگرفته از کتاب دگرگونی و تحول روح

و اما در مواجهه با کرونا هشیار بمانیم. یک خرید کوچک، یک بازدید ده دقیقه‌ای یا یک قدم زدن کوتاه در شرایط کنونی انتخابی تأثیرگذار و ارزشمند است.

با خودمان چانه نزنیم این انتخاب‌های کوچک بسیار مهم هستند؛ اینها همان تکرار چیزهای کوچک ویران کننده هستند.

حضور در اجتماعات، حضور غیرضروری در کوچه و خیابان و.....انتخاب لحظه‌ای کوتاه از ناهشیاری است که نتایج بزرگ به بار می‌آورد که زندگی ما و دیگران را برای همیشه تغییر می‌دهد.

تعهد معنوی ما در برابر دنیا این است تا با هشیاری همیشگی زندگی کنیم پس در مقابل بیماری کشندۀ کرونا هشیار باشیم. کرونا را ببینیم؛ هیچ جانشینی برای دیدن آنچه برای دیدن وجود دارد، پیدا نمی‌شود.

مقدار زمانی که برای هشیار ماندن و پیشگیری از بیماری کرونا صرف می‌کنیم بسیار کمتر از زمان و هزینه‌ای است که صرف درمان می‌شود.

تعهد معنوی ما، هشیاری در برابر کرونا.


تعداد بازدید از این مطلب: 24
برچسب‌ها: کرونا , روان‌شناسی ,
موضوعات مرتبط: روان شناسی ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 15


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش


عضو شوید



فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود